„Balsuojam!“ – beveik kaip Europos Parlamente

Nuotrauka iš mokyklos archyvo

Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazistų grupė, kuruojama istorijos mokytojų Silvos Paulauskienės ir Irenos Tiškienės, dalyvauja projekte „Mokyklos – Europos parlamento ambasadorės“, kurio tikslas – skatinti aktyvų jaunimo domėjimąsi Europos Sąjunga.
Siekiant to gimnazijoje vyko Europos Parlamento informacijos biuro organizuojamas vaidmenų žaidimas „Balsuojam!“

Problemos ir sprendimai

Dvidešimt penki įvairių klasių gimnazistai tapo skirtingų Europos Sąjungos šalių ir politinių pažiūrų europarlamentarais. Imituodami Europos Parlamento veiklą, mokiniai susipažino su šios institucijos darbo specifika, mokėsi spręsti problemas, priimti sprendimus.
Pirmiausia išsirinkome partijas, jų buvo net trys. Po to burtų būdu kiekvienas išsirinkome po vieną iš galimų keturių Europos šalių, kurioms tą dieną atstovavome. Tada visi susiskirstėme į frakcijas ir sprendėme tris Europai aktualius klausimus: apie terorizmą, e-cigaretes ir galvijų keliamą taršą.
Šių problemų sprendimui siūlėme po kelis variantus. Vėliau mūsų parlamentas balsavo, ar priimti siūlymus, ar jie nepažeidžia žmogaus teisių ir pan.
Įdomu tai, kad, kaip ir tikrame parlamente, dėl daugelio siūlymų kilo diskusijų ir prieštaravimų, todėl teko ieškoti kompromisų arba balsuoti dar kartą. Laikas, kurį praleidome su Europos informacinio biuro atstovais, skriete praskriejo.

Kas įsiminė?

Šis renginys man paliko daug teigiamų įspūdžių. Ne tik sužinojau įvairių naujų dalykų, bet ir smagiai bei turiningai praleidau popietę. Todėl sugalvojau paklausti ir kelių gimnazistų nuomonės apie renginį „Balsuojam!“
Patricija Glodenytė, 2 e kl.: Man tikrai patiko įsijausti į Europos parlamentarės vaidmenį, sužinoti apie parlamento veiklą. Taip pat įsiminė faktas, kad įvairius pasiūlymus parlamente svarsto net 12–18 mėnesių.
Marius Balodis, 2 f kl.: Šis žaidimas labai įtraukiantis. Jame pasitikrinau savo komandinio bendradarbiavimo įgūdžius. Buvo smagu argumentuotai paaiškinti pasirinkimus, stengtis ginti savo partijos interesus. Man tai labai gera patirtis, nes susipažinau su politika iš įdomesnės pusės. Apsidžiaugčiau, jei mūsų gimnazijoje panašaus pobūdžio renginiai vyktų dažniau.
Dovydas Munius, 2 e kl.: Renginys puikus ir padedantis jauniems žmonėms suprasti šiuolaikinės politikos sunkumus bei vingrybes. Niekada anksčiau nesusimąstėme, koks sudėtingas yra politikų darbas. Taip pat supratome, koks svarbus ir paprasto žmogaus vaidmuo, kad turime kuo daugiau domėtis politika, jei norime žinoti, kokia politikų atsakomybė rinkėjams. Edukacinė programa puikiai atskleidė, koks yra atsakingas Europos parlamentaro darbas.
Jonas Pivariūnas, 1 a kl.: „Balsuojam!“ man labai patiko, leido pasijusti tikru politiku, spręsti problemas. Šis žaidimas – tai supažindinimas su politiko profesija. Visi įsijautėme į politikų vaidmenis ir stengėmės ginti savo interesus. Tikrai norėčiau dar kartą dalyvauti tokiame žaidime.

Balsuosime ir toliau

Apibendrindama drįstu teigti, kad šis renginys tikrai pateisino ir pranoko visų dalyvavusių lūkesčius.
Dėkojame istorijos mokytojoms už galimybę prisiliesti prie Europos parlamentarų darbo ir turiningai praleisti laiką.
Ateityje taip pat tikimės panašių renginių.
Eglė VAIZGĖLAITĖ, 2 e kl. mokinė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto

Skip to content