Politinių partijų narių skaičius 2012 m. pradžioje buvo 107,8 tūkst. – tai sudarė 4 procentus visų 18 metų ir vyresnio amžiaus gyventojų, praneša Lietuvos statistikos departamentas.
Politinių partijų narių daugėja
Palyginti su 2011 m., politinių partijų narių skaičius padidėjo 2 procentais. Profesinių sąjungų narių skaičius sumažėjo 5 procentais ir 2012 m. vidutiniškai vienijo 105,6 tūkst. narių, arba 9 procentus samdomųjų darbuotojų (2011 m. – 10 proc.).
Verslininkų ir darbdavių asociacijoms 2012 m., kaip ir 2011 m., priklausė apie 12 tūkst. juridinių asmenų, arba 14 procentų visų veikiančių ūkio subjektų.
Valstybė labiau finansuoja partijas
Nuo 2012 m., įsigaliojus naujai politinių partijų finansavimo tvarkai, – atsisakius juridinių asmenų finansavimo, o fiziniams asmenims apribojus aukas, – pasikeitė politinių partijų gaunamų lėšų struktūra.
Politinių partijų lėšos (įskaitant gautas politinei kampanijai) 2012 m. siekė 33,6 mln. litų, iš kurių 60 procentų, arba 20,3 mln. litų, buvo gautos iš valstybės biudžeto. 2011 m. šios lėšos sudarė 28 procentus, arba 5,5 mln. litų.
Mažėjo tik profsąjungų lėšos
Profesinių sąjungų lėšos 2012 m. sumažėjo 24 procentais – iki 14,4 mln. litų. Pagrindinis profesinių sąjungų finansavimo šaltinis – nario mokesčiai – sudarė du trečdalius (65 proc.) jų lėšų (2011 m. – 51 proc.).
Verslininkų ir darbdavių asociacijų lėšos 2012 m. siekė 127,2 mln. litų, arba 11 procentų daugiau nei 2011 m. Kaip ir ankstesniais metais, pagrindinis jų finansavimo šaltinis buvo nario mokesčiai.
Draugijų, sąjungų, klubų, bendrijų, visuomeninių organizacijų ir panašių asociacijų lėšos 2012 m., kaip ir 2011 m., sudarė 241 mln. litų. Trečdalį (32 proc.) lėšų sudarė įmokos, gautos iš labdaros, paramos bei aukoti pinigai, šeštadalį (17 proc.) – lėšos, gautos iš Europos Sąjungos fondų, apie septintadalį (15 proc.) – nacionalinio biudžeto lėšos.
Palyginti su 2011 m., visų narystės organizacijų išlaidos didėjo, išskyrus profesinių sąjungų, kurių išlaidos sumažėjo 15 procentų. Narystės organizacijos didžiąją lėšų dalį (68 proc.) skyrė prekėms ir paslaugoms pirkti.