Jau antrus metus mūsų rajone gyvuoja vienintelė „juodoji dėmė“ – sankryža Tirkšlių miestelyje. Šiemet čia planuojama įrengti priemones, kurios leistų avaringą vietą padaryti saugesnę.
Regione „dėmių“ mažėja
Kiekvienais metais sudaromas „juodųjų dėmių“ sąrašas – tai yra tokios vietos, kur pusės kilometro kelio ruože per ketverius metus įvyksta keturios ar daugiau įskaitinių avarijų ir jose žūsta ar sužalojami žmonės.
Telšių regiono žemėlapyje „dėmių“ pastebimai mažėja. Dar 2007 metais VĮ „Telšių regiono keliai“ prižiūrimoje teritorijoje buvo devyniolika „juodųjų dėmių“, po metų jų sumažėjo dviem, dar po metų išnyko ir dar viena avaringa vieta. 2010 metais tokių vietų buvo užregistruota trylika, pernai – devynios, šiemet šis skaičius sumažėjo iki penkių.
Pasak „VĮ Telšių regiono keliai“ saugaus eismo skyriaus vadovo Arūno Raibužio, norint avaringas vietas padaryti saugesnes, vykdomos ne tik sankryžų rekonstrukcijos, bet taikomos ir greito poveikio inžinerinės priemonės – eismo srautus skiriančių dažytų salelių, dažytų salelių su atskiromis kairiojo posūkio juostomis įrengimas, važiuojamosios dalies susiaurinimas sankryžose, lanksčių šviesą atspindinčių stulpelių pastatymas, greitį lėtinančių salelių ir kalnelių įrengimas.
„Šiomis priemonėmis siekiama greito ir efektyvaus rezultato, kai avaringuose ruožuose nėra galimybės artimiausiu metu atlikti esminių rekonstrukcijos darbų arba tai ilgai užtruktų. Įdiegus minėtas priemones, atsiranda galimybė valdyti važiavimo greitį, padidinti vairuotojų ir keleivių saugumą bei užtikrinti pėsčiųjų ir dviratininkų apsaugą“, – sakė skyriaus vadovas.
Rūpestis – viena „juodoji dėmė“
Vienintelė „juodoji dėmė“ Mažeikių rajone laikosi jau dvejus metus – tai sankryža Tirkšlių miestelyje, iš kurios keliai šakojasi į miestelį ir į Užlieknę. Įskaitinių avarijų šioje 160 metrų atkarpoje nuo 2009 metų buvo keturios. Laimei, žuvusiųjų nebuvo, tik keturi žmonės sužeisti.
Kaip pažymėjo eismo saugumo specialistai, visi nukentėję šiose avarijose žmonės buvo neblaivūs.
„Šiais metais prieš šią sankryžą iš Plungės pusės planuojama įrengti iškilią pėsčiųjų perėją, tuo tarpu nuo Mažeikių pusės bus įrengtas padidintas ryškesnis kelio ženklas, informuojantis apie pėsčiųjų perėją. Deriname pasiūlymus dėl greičio matuoklio įrengimo nuo Mažeikių pusės. Jeigu pavyktų ir jį įrengti, manau, kad problema šioje vietoje būtų išspręsta – iš vienos pusės greičio matuoklis, iš kitos – iškili perėja. Tad nori nenori greitį tektų sumažinti“, – informavo A. Raibužis.
2010 metais rajone buvo dvi „juodosios dėmės“ – Sedos sankryža ir Židikuose esanti sankryža Račalių link. Šiose vietose įrengus saugumo saleles, kurios stipriai apribojo greitį, bei pertvarkius eismą, avaringumu „juodosios dėmės“ nebepasižymėjo ir išnyko iš šalies kelių žemėlapio.
Išskiriamos trys atkarpos
Šalies keliuose vykdomos rekonstrukcijos ir greito poveikio inžinerinės eismo saugumo priemonės duoda rezultatų, tai liudija skaičiai: prieš šešerius metus šalyje buvo 267 „juodosios dėmės“, po trejų metų jų sumažėjo iki 178. 2010 metais užfiksuotos 135 tokios vietos, pernai šis skaičius sumenko iki 87.
Šiais metais „juodųjų dėmių“ žemėlapyje pažymėti tik 58 juodi taškai, tose vietose šiemet jau žuvo du žmonės, buvo sužeistas 21 eismo dalyvis. Kelininkai prognozuoja, kad po ketverių penkerių metų „juodųjų dėmių“ šalies keliuose liks mažiau nei dešimt.
Kelininkai išskiria tris kelio ruožus, kur yra daugiausia „juodųjų dėmių“: kelias Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda tarp uostamiesčio ir Šilutės, kelias Kaunas–Zarasai–Daugpilis tarp Kauno ir Jonavos bei magistralėje „VIA Baltica“ tarp Kauno ir Marijampolės.