Pirmąjį šių metų ketvirtį asmeninius kompiuterius namuose turėjo 66, o interneto prieigą – 65 proc. namų ūkių.
Asmeninius kompiuterius turinčių namų ūkių dalis per metus padidėjo keturiais procentiniais punktais, o turinčių interneto prieigą – penkiais.
Internetu naudojasi beveik du trečdaliai namų ūkių
Statistikos departamento duomenimis, mieste kompiuterius ir interneto prieigą namuose turėjo 72 proc., kaime kompiuterius – 53 proc., o interneto prieigą – 50 proc. namų ūkių.
Beveik visi (99 proc.) namų ūkiai, turintys namuose interneto prieigą, naudojosi plačiajuosčiu ryšiu, įskaitant ir mobilųjį. Mieste plačiajuosčio interneto prieigą turėjo 99,4, kaime – 97,8 proc. internetą naudojančių namų ūkių.
Dažniausiai naršyti internete naudojamas prietaisas – stalo, nešiojamasis, planšetinis arba delninis kompiuteris. Kompiuterį naršyti internete naudojo 98 proc. interneto prieigą turinčių namų ūkių, mobilųjį telefoną – 35 proc.
2 proc. interneto prieigą turinčių namų ūkių mobilusis telefonas buvo vienintelė naršymo internete priemonė (mieste – 2, kaime – 4 proc.).
Priklauso nuo pajamų
Apsirūpinimas kompiuteriais, interneto naudojimas tiesiogiai priklausė nuo namų ūkio pajamų.
Iš namų ūkių, kurių mėnesinės piniginės pajamos viršijo 2 500 litų, asmeninį kompiuterį ir interneto prieigą turėjo 97 proc. Asmeninį kompiuterį ir interneto prieigą turėjo atitinkamai 20 ir 19 proc. namų ūkių, kurių pajamos neviršijo 800 litų per mėnesį.
Du trečdaliai (64 proc.) namų ūkių, neturinčių interneto prieigos namuose, nurodė, kad jiems internetas nereikalingas. Kitos svarbios priežastys, dėl kurių nesinaudota internetu namuose, – brangi įranga ir dideli paslaugų tarifai, reikiamų įgūdžių neturėjimas ar galimybė naudotis internetu kitur.
Amžius – ne kliūtis
2013 m. pirmąjį ketvirtį kompiuteriu naudojosi 69 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų. Didelė dalis besinaudojančių kompiuteriu asmenų – jauni žmonės: 98 proc. 16–24 metų amžiaus ir 94 proc. 25–34 metų amžiaus gyventojų.
Iš 65–74 metų amžiaus gyventojų 2013 m. pirmąjį ketvirtį kompiuteriu naudojosi 15 proc. asmenų, o 82 proc. niekada neteko juo naudotis.
Dauguma (77 proc.) asmenų, kurie 2013 m. pirmąjį ketvirtį naudojosi kompiuteriu, naudojosi juo kasdien, 18 proc. – bent kartą per savaitę, bet ne kasdien.
Internetu 2013 m. pirmąjį ketvirtį naudojosi 68,5 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų (2012 m. pirmąjį ketvirtį – 66 proc.).
Iš 16–24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 98 proc., iš 65–74 metų amžiaus gyventojų – 15 proc. gyventojų. Iš dirbančių asmenų internetu naudojosi 84 proc.
Dažniausiai naudojasi namuose
78 proc. internautų naudojosi internetu kasdien, 18 proc. internetu besinaudojančių asmenų naudojosi juo bent kartą per savaitę, bet ne kasdien.
Taigi reguliariai (ne rečiau kaip kartą per savaitę) internetu naudojosi 95 proc. internautų, arba 65 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų.
Galimybę naudotis internetu namuose turėjo devyni iš dešimties (95 proc.) interneto vartotojų, arba 65 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų.
Mobilųjį įrenginį (mobilųjį telefoną ar nešiojamąjį kompiuterį su belaidžio ryšio įranga) jungtis prie interneto (ne namuose ir ne darbe) bent retkarčiais naudojo 37 proc. internautų, arba 25 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų.
Tikslas – sužinoti ir susisiekti
Internetas daugiausia buvo naudojamas naujienoms, laikraščiams ir žurnalams skaityti, ryšiams, informacijos paieškai.
Naujienas, laikraščius ir žurnalus internete skaitė ar siuntėsi 91 proc., informacijos apie prekes arba paslaugas ieškojo 83 proc., elektroniniu paštu naudojosi 81 proc. internautų. 70 proc. interneto vartotojų, naudodamiesi internetu, skambino, 71 proc. dalyvavo pokalbių svetainėse, diskusijų forumuose, rašė tinklaraščius, susirašinėjo realiu laiku.
Bent kartą per metus valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis pasinaudojo 49 proc. 16–74 metų amžiaus internautų, arba 34 proc. visų šios amžiaus grupės gyventojų (2012 m. tyrimo duomenimis – atitinkamai 53 ir 36 proc.).
Elektroninė prekyba
2013 m. pirmąjį ketvirtį prekes ir paslaugas asmeniniams tikslams internetu pirko ar užsakė 19 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų (2012 m. I ketv. – 14 proc.), arba 26 proc. asmenų, kurie naudojosi internetu.
Per pastaruosius 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 36 proc. internautų. Dažniausiai elektroninė prekyba buvo naudojama perkant drabužius, avalynę, sporto prekes, aksesuarus (51 proc. el. prekybos vartotojų) ir bilietus į kultūros renginius (41 proc.). Namų ūkio reikmenis pirko 27 proc., telekomunikacijų paslaugas – 25, turistines keliones – 18, elektroninius prietaisus – 16, apgyvendinimo paslaugas atostogoms – 15, maisto ir kasdienio vartojimo prekes – 13, knygas, žurnalus, laikraščius, filmus ir muzikos įrašus bei akcijas, draudimo, finansines paslaugas – po 12, kompiuterių programinę įrangą –11 proc. elektroninės prekybos vartotojų.
Jaunimas – su kompiuteriu ir internetu
Mobiliaisiais telefonais 2013 m. pirmąjį ketvirtį naudojosi 96 proc. visų 16–74 metų amžiaus gyventojų. Tarp vyresnio amžiaus asmenų judriojo ryšio vartotojų buvo šiek tiek mažiau nei tarp jaunimo.
Mobiliaisiais telefonais naudojosi 84 proc. 65–74 metų amžiaus gyventojų, kitose amžiaus grupėse – 95 ir daugiau proc., o tarp 16–24 metų amžiaus jaunimo – 99,4 proc. asmenų.
12–15 metų amžiaus paauglių apklausa parodė, kad 2013 m. pirmąjį ketvirtį asmeniniu kompiuteriu ir internetu naudojosi 99,8, mobiliuoju telefonu – 99 proc. šio amžiaus paauglių.
Kompiuterį ir interneto prieigą namuose turėjo 90 proc. 12–15 metų amžiaus paauglių.