Po šv. Valentino dienos prekybininkai skaičiuoja pelną. Prekybos centrų ir maitinimo įstaigų atstovai sakė jautę beveik tokį pat pagyvėjimą, koks būna prieš šv. Kalėdas.
Puošia namus
Valentino dienos progai skirtomis prekėmis prekiauti pradėta jau nuo sausio pabaigos. Prekybos centrai siūlė kvapnių žvakių, širdelės formos suvenyrų, pliušinių žaislų, dekoratyvinių pagalvėlių, kosmetikos rinkinių, puodelių, rėmelių nuotraukoms, patalynės komplektų, apatinio trikotažo, saldainių dėžučių, net braškių širdelės formos indelyje.
„Tiek pat kaip ir prieš Kalėdas yra nuperkama atvirukų meilės žodžiams užrašyti“, – pastebėjo prekybos tinklo „Maxima“ atstovė spaudai Olga Malaškevičienė.
Anot spaudos atstovės, populiariu pirkiniu šiuo metu tampa knygos, ypač meilės romanai. Ir saldumynai – šios dienos išvakarėse prekybos centruose saldainių dėžučių yra nuperkama keturis kartus daugiau nei paprastą dieną.
O. Malaškevičienė pastebėjo, kad Meilės dienai perkamos ne tik dovanos mylimiesiems – daugiau dėmesio skiriama ir namų aplinkai papuošti.
Pyragai, saldainiai, gėlės
UAB „Palink“ prekybos tinklo „Iki“ parduotuvių atstovas spaudai Valdas Lopeta „Santarvei“ tvirtino, kad šią dieną kiekvienais metais išauga pyragaičių ir pyragų pardavimas, jų parduodama tris kartus daugiau nei įprastai, o tortų paklausa išauga net 5 kartus.
„Iki“ parduotuvės šiais metais pirkėjams pasiūlė įvairių naujovių: širdies formos tortą su 40 procentų nuolaida, braškių ir aviečių širdutės formos dėžutėse, „valentininių“ saldainių, taip pat nebrangių suvenyrų.
„Esame pastebėję, kad šv. Valentino dienos suvenyrus dažniau renkasi jaunesnio amžiaus pirkėjai, todėl jų kainos buvo „įkandamos“ kiekvienam – nuo 1,99 lito“, – „Santarvei“ sakė V. Lopeta,
UAB „Rimi Lietuva“ priklausančioms parduotuvėms „Supernetto“ atstovaujanti Raminta Stanaitytė-Česnulienė patikino, kad šių metų naujovė Valentino dienos proga – specialios orchidėjų puokštelės stiklinėje vazoje bei šviežios braškės širdelės formos dėžutėse.
Specialistė pabrėžė, kad itin populiarios romantiškos šmaikščios dovanėlės – dirbtinės gėlės su kelnaitėmis viduje, antrankiai su kailiuku ir kt. Taip pat prekybos tinklo atstovė spaudai pastebėjo, kad meilės dienos proga daugiausia parduodama rožinio ir putojančio vyno.
UAB „Norfos mažmena“ atstovas spaudai Darius Ryliškis stebėjosi: paprastai jų prekybos centruose pirkėjai dovanas pirkdavo tik prieš pat Meilės dieną, o šiais metais suskubo jų ir anksčiau įsigyti.
„Galbūt ankstyviausi šv. Valentino dienos pirkiniai skirti užsienyje gyvenantiems mylimiesiems, todėl gerokai iš anksto išsiunčiami paštu“, – svarstė D. Ryliškis, nepamiršdamas pabrėžti, kad vyriško tualetinio vandens šiuo laikotarpiu yra nuperkama du kartus daugiau nei įprastai, o moteriškos parfumerijos ir kosmetikos rinkinių apyvarta padidėja net keturis kartus.
Gėlės – vienas pagrindinių meilės simbolių
Šv. Valentino dieną netrūko pirkėjų ir gėlių parduotuvėse. „Gėlių galerijoje“ gėlėmis prekiaujanti Lina „Santarvei“ sakė, kad senamiestyje norinčiųjų įsigyti gėlių nebuvo itin daug. Prekybininkė mano, kad to kaltininkas – ne tik parduotuvės vieta, bet ir švenčių išvakarėse tiekėjų pabrangintos gėlės.
Gėlių salono „Dianos gėlės“ savininkė Diana Pociuvienė pasidžiaugė, kad jos salone netrūko šventinės nuotaikos: ne tik jaunimas, bet ir vyresnio amžiaus žmonės pirko gėles ir visokius simbolius, skirtus Meilės dienai.
Prekybos centre „Maxima“ įsikūrusiame gėlių skyriuje tądien darbo pakako net dviem pardavėjoms.
„Tikėjausi, kad žmonių daug bus, bet rožių kainos nustebino – vietoj penkių litų – net dešimt!“ – stebėjosi mažeikiškė pirkėja, ieškojusi gėlių dvigubos – gimtadienio ir Meilės dienos – proga.
Šventė ir kavinėse bei restoranuose
Valentino dieną mažeikiškiai skubėjo ir į vis rečiau mūsų lankomas viešojo maitinimo vietas: kavines, restoranus. Kad klientų netrūko, „Santarvei“ patvirtino kavinės „Laisvės 30“ savininkė Ala Songailienė. Šeimininkė pastebėjo, kad jos kavinės lankytojai – vyresnio amžiaus žmonės, ir tądien kavinėje lankėsi brandesnio amžiaus mažeikiškiai bei svečiai.
A. Songailienė patikino: kokio nors ypatingo patiekalo šv. Valentino dienos proga kavinė šiemet neruošė. Tą patį teigė ir restorano „Bildukas“ savininkė Irena Vilimienė. Pasak moters, kadangi ši diena buvo švenčiama ne savaitgalį, todėl ir nebuvo rengiama šventinė programa.
„Dabar paruošime programą Moters dienos proga, nors galiu pasakyti, kad ir be programos pas mus lankytojų netrūko“ – sakė I. Vilimienė.
Lankytojų netrūko ir kitose miesto kavinėse, restoranuose. Didesnio nei įprasta antplūdžio tikėjosi ir picerija „ Kakadu“. Kaip teigė šios įmonės vyr. padavėja Aušra, darbuotojų lūkesčiai pasitvirtino: daugiausia pas juos apsilankė mažeikiškių šeimų su vaikais.
Nors šv. Valentino dienos proga kinų virtuvės restoranas „Pekinas“ ir neruošia specialių patiekalų, bet šio restorano barmenė-administratorė Diana Busevičiūtė „Santarvei“ sakė, kad vakar lankytojų buvo itin gausu.
„Pas mus daugiausia lankosi vyresnio amžiaus mažeikiškiai ir svečiai, ne išimtis – ir Valentino diena“, – teigė darbuotoja, kuri pastebėjo, kad tądien svečiai alkoholio vartojo itin mažai.