Pavasario pagrindinės mokyklos aštuntokai, įgyvendindami tarptautinį projektą, lankėsi Ispanijoje, Andalūzijos provincijos sostinėje Granadoje.
Kitokia mokykla
Pavasario pagrindinei mokyklai atstovavo 8 klasės mokiniai: Beatričė Peikštenytė, Gvidas Kažukovas, Gustė Saunoraitė, o taip pat – anglų kalbos mokytojos Dalia Balzerienė ir Lina Stancevičienė.
Mažeikiškių teigimu, jų grupę ir kitus projekto dalyvius šiltai priėmė mažo Ispanijos miestelio Pinos Puente meras Enrique Medina bei IES Cerro de los Infantes mokyklos bendruomenė.
Ši mokykla kitokia nei įprasta mūsų šalyje. Joje mokiniai mokosi nuo 12 iki 16 metų. Vėliau mokiniai, norintys įsigyti profesiją, gali tęsti studijas ir mokytis toje pačioje mokykloje dar dvejus metus.
Etninė mokinių bendruomenė yra mišri – ją lanko ispanai, čigonai, afrikiečiai.
„Dėl šios priežasties mokytojai susiduria su mokinių integracijos, jų socialinės atskirties iššūkiais. Nepaisant sunkumų, mokytojai ir mokiniai yra atviri naujovėms – bendruomenė noriai dalyvauja įvairiuose projektuose“, – pasakojo mažeikiškės mokytojos.
Tobulino žinias ir įgūdžius
Projekto dalyviai tobulino programavimo įgūdžius, lavino kodavimo gebėjimus, dalyvavo robotikos užsiėmimuose, programavo robotų veiklą „Apple“ įranga.
Susidraugauti padėjo kūrybinė veikla: „LEGO“ konstravimas, įdomioji matematika bei ispanų nacionalinio šokio flamenko žingsnelių mokymasis.
„Gyvenimas ispanų šeimose, žygis į kalnus, iškyla, degustacinės vakarienės, pažintinės išvykos po apylinkę dviračiais, žaidimai parke, stalo žaidimai… Daugybė nuostabių akimirkų“, – savaitę trukusios kelionės įspūdžiais dalijosi jos dalyviai.
Stebėjo tarptautines pamokas
Mokytojai iš Italijos, Lietuvos, Lenkijos ir Turkijos vedė ir stebėjo kolegų ispanų atviras pamokas, dalyvavo seminaruose bei koordinatorių susitikimuose, skirtuose projekto veiklai aptarti.
D. Balzerienė ir L. Stancevičienė šešiolikmečius ispanų mokinius supažindino su Lietuva – pamokoje integravo žaidimo elementus.
Jų teigimu, šeimininkams buvo įdomu per žaidimus susipažinti su kitų šalių kultūra. Mokytojams, stebėjusiems atviras tarptautines kolegų pamokas, tai buvo nauja patirtis, papildanti metodines žinias, skatinanti jas pritaikyti profesinėje veikloje.
Naujos žinios ir galimybės
Projekto dalyviai susipažino su svarbiausiomis Malagos ir Granados kultūros paminklais: XV a. bažnyčiomis, Kristupo Kolumbo namu-muziejumi, Alhambros karališkųjų rūmų ansambliu.
Jie aplankė Mokslo muziejų, kuriame viską galima liesti, išbandyti, pažinti ir eksperimentuoti. Realistiškos gyvūnų iškamšos, žmogaus organų pavyzdžiai, moksliniai prietaisai bei technologijų įrenginiai skatino vaikų kūrybinį, loginį mąstymą, savęs ir juos supančio pasaulio pažinimą.
Nepamirštami įspūdžiai
D. Balzerienės teigimu, dalyvavimas projekte suteikė mokiniams pasitikėjimo savimi, galimybių tobulinti savo kalbinius įgūdžius, mokytis savarankiškumo, pažinti daugiakultūrę Europą bei patirti nepamirštamų įspūdžių.
Ispanai buvo labai vaišingi, tad teko paragauti jų virtuvę garsinančių patiekalų. Atsisveikinimo vakarienės metu mokytojai stebėjo flamenko pasirodymą, o mokiniams buvo suorganizuota diskoteka, kurioje grojo itališka, ispaniška, lietuviška, lenkiška bei turkiška muzika.