Antradienį Mažeikių politechnikos mokykloje pakartotinai surengta atvirų durų diena. Pirmą kartą toks renginys vyko dar balandžio mėnesį. Jame dalyvavo apie 300 mokinių iš įvairių rajono ugdymo įstaigų.
Tradicinis renginys tapo netradiciu
Mokyklos direktorės Vidos Lumpickienės tvirtinimu, šiais metais atvirų durų diena skiriasi nuo ankstesnių – kitoks apipavidalinimas, scenarijus ir nuotaika. Medžius, paukščius, lapus, spalvas kūrė karjeros koordinatorė Vilma Šiaulienė, profesijos mokytojai Asta Rimkienė ir Domininkas Niūniava, I–II kursų mokiniai.
„Tradicinė mokyklos atvirų durų diena tapo netradicine – pasakojimus apie profesijas pakeitė „gyvas“ jų pristatymas „Amatų kiemeliuose“. Mokiniai galėjo atrasti širdžiai mielą užsiėmimą. Galima buvo dažyti trafaretus, spręsti galvosūkius, dažyti stiklą, išbandyti elektros prietaisų veikimą. Visi džiaugėsi suvirintojų darbais ir mokinių mokomosios bendrovės „Papjė mašė“ gaminiais, pageidaujantieji galėjo jų įsigyti“, – apie renginį pasakojo direktorė.
Antradienį pakartotinai vykusioje atvirų durų dienoje apsilankė mažiau mokinių nei balandžio mėnesį. Mokyklos fojė vyko mokinių darbų paroda. Kabinetuose, dirbtuvėse ir laboratorijose būsimiesiems mokiniams profesijos mokytojai suteikė informaciją apie dominančią profesiją, jos subtilybes.
Tikslas – supažindinti
V. Lumpickienė „Santarvei“ paaiškino, kad Mažeikių politechnikos mokykloje pakartotinai buvo surengta atvirų durų diena atsižvelgiant į tai, jog antradienį tokios dienos vyko daugumoje Lietuvos profesinių mokyklų.. Jos tikslas – supažindinti 9–12 klasių mokinius, jų tėvus, mokytojus su šių mokyklų galimybėmis: ko ir kaip galima mokytis, kokia įranga ir technika naudojama mokantis amato, kur atlikti praktikas ir kur įsidarbinti.
„Nepelnytai į šoną nustumtas profesinis mokymas įgyja vis stipresnes pozicijas, o šių mokyklų auklėtiniams darbdaviai siūlo geras perspektyvas“, – teigė direktorė.
Poreikis didėja
Švietimo ir mokslo ministerijos duomenimis, kiekvienais metais kvalifikuotų darbininkų poreikis ir poreikis jaunimo bei suaugusiųjų profesiniam mokymui auga. Nežiūrint į tai, kad mažėja abiturientų bendrojo ugdymo mokyklose, treji metai iš eilės stojančių į profesines mokyklas skaičius lieka stabilus.
2012 metais priimta mokytis apie 19 tūkst. jaunuolių, iš jų 9 tūkst. – turinčių vidurinį išsilavinimą, o beveik 5 proc. atėjusiųjų mokytis į profesines mokyklas buvo aukštųjų mokyklų absolventai.