REDAKTORIAUS SKILTIS: Neskubėkime piktintis

Audronė MALŪKIENĖ

Pakartosiu neseniai skaitytą sentenciją: „Optimizmas – tai informacijos trūkumas.“ Vadinasi, optimizuojant gaunamą informaciją, galima ilgiau išlaikyti optimizmą. Toks paradoksas.
Manau, jis ypač aktualus rugsėjį. Kai iš visų pusių į mokyklas plūsta galybė informacijos: tvarkų, nurodymų, įsakymų, pakeitimų, atšaukimų, išaiškinimų ir net grasinimų, jei neoptimizuosi informacijos, gali greitai „nusodinti“ protą arba tapti šimtaprocentiniu mizantropu (neaiškinu, kuo tai blogai pačiam asmeniui ir aplinkiniams).
Vadinasi, mokyklų vadovai turi prisiminti seną istoriją apie legendinį turkų išminčių Chodžą Nasrediną, padišachą ir jo asilą.
Padišachas gerokai praretino vizirių (ir kitų rūmų tarnautojų) gretas, nes užsigeidė savo mylimą asilą išmokyti kalbėti. Ne pats, žinoma. Už gerą atlygį arba greitą susidorojimą.
Kai žmonės pamatė Chodžą Nasrediną, ant savo asiliuko jojantį į rūmus, pasidomėjo, ką jis ten darys. Nasredinas atsakė, kad mokys padišacho asilą. Aplinkiniai tik kraipė galvas: kas jau kas, o išminčius turi suvokti, kad asilai nekalbėjo, nekalba ir nekalbės! Tada Chodža Nasredinas šyptelėjo ir atsakė: „Mokymas – ilgas procesas ir nežinia, kas per tą laiką gali įvykti. Gal padišachas numirs, gal asilas nudvės…“
Dėl citatos tikslumo negarantuoju, bet mintis tokia.
Dabar sugrįžkime į mūsų laikus. Spalio 13 d. visų laukia Seimo rinkimai. Nežinia, kas ir kur pasikeis, kokie nauji vėjai papūs švietimo padangėje, tad ar verta nerimauti iš anksto? Gali būti, kad programos bus dar kartą atnaujintos arba pasendintos, tvarkos atšauktos arba pakeistos kitomis.
Neskubėkite piktintis.
Optimizuokite išgyvenimus ir nepraraskite optimizmo, mieli pedagogai ir mokiniai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Rekomenduojami video

Naujienos iš interneto