Lapkričio 4 dieną lopšelio-darželio „Eglutė“ „Voveriukų“ ir „Gudručių“ grupių priešmokyklinukams surengta edukacinė išvyka į Mažeikių priešgaisrinę gelbėjimo tarnybą. Kelionė pėsčiomis privertė vaikus susikaupti, atidžiai stebėti kelio ženklus, saugiai eiti per pėsčiųjų perėjas.
Vidiniame gaisrinės kieme visus pasitiko ugniagesiai gelbėtojai. Ugdytiniai buvo pakviesti į pastato vidų. Ten apžiūrėjo įvairias patalpas ir įrenginius: ryšių punktą, kur priimami skambučiai, poilsio kambarius, greitojo nusileidimo stulpą, laukiamąjį.
Išėjus į kiemą, pareigūnai mažuosius smalsuolius supažindino su ugniagesių automobiliais. Kiekvienas turėjo galimybę atsisėsti į jį ir pasijusti tikru gelbėtoju. Atidarius mašinos duris, ugniagesiai pademonstravo, kaip veikia žirklės metalui pjaustyti, papasakojo, kaip gesinamas gaisras, atkreipė vaikų dėmesį į tai, jog skysti naftos produktai gesinami putomis, o ne vandeniu, anot ugdytinės Eneidos „gaisrinės mašinos išplauna ugnį“.
Gelbėtojai atkreipė dėmesį ir į tai, kad vykstant į gaisro vietą, lengvieji automobiliai praleidžia ugniagesių mašiną net ir degant raudonam šviesoforo signalui. Ugdytiniai ugniagesių komentarų klausėsi labai susidomėję. Galiausiai visi kartu apibendrino, jog ugniagesys gelbėtojas – ypatinga profesija. Tai ne tik profesija, bet ir pašaukimas. Ugniagesys turi būti fiziškai stiprus, puikiai išmanyti savo darbą, mylėti ir užjausti žmones, gebėti aukotis.
Vaikai grįžo į darželį kupini įvairių minčių ir įspūdžių. Anot ugdytinės Deimantės „patiko įlipti į mašiną, sužinojau, kad yra daug priemonių, su kuriomis galima gesinti“, o Dovydui G. „patiko žirklės, su kuriomis karpo mašinas“.
Juk pirmasis auklėjimo uždavinys – ugdyti įpročius, naudingus tolesniam gyvenimui. Įpročiai – svarbiausia žmogaus elgsenos pagrindo dalis. O įvairi veikla ugdo visas vaiko kompetencijas: vaikai atpažįsta simbolius (pvz.: telefono skaitmenis), skiria geometrines figūras (pvz.: kelio ženklus), kalbasi, svarsto, apibendrina, pajunta ir supranta kiekvieno žmogaus ir bendrą visų atsakomybę už saugumą buityje, suvokia nelaimių pasekmes. O tai tinkama galimybė kryptingai bendradarbiauti su tėvais, parodant, kas patirta, sužinota, ir kartu planuoti tolesnius saugios elgsenos įgūdžių formavimo veiksmus.
Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Sandra Kneitienė
As saugus,kai zinau,kad teveliai saugus!