Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už nesąžiningą komercinę veiklą UAB „Rimi Lietuva“ skyrė 5000 litų baudą.
Taip „įvertintas“ vienos sostinės parduotuvės elgesys, kaip šalia išdėliotos akcinės ir neakcinės kavos pakuotės suklaidino vartotoją.
Kavos pakuotės buvo sudėtos vienoje vietoje
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, pastebėjusi viename šalies dienraštyje publikaciją, jog UAB „Rimi Lietuva“ skelbiamos akcijos galimai klaidina vartotojus, atliko tyrimą dėl galimo Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimo.
Vartotoja skundėsi, kad 2014 metų liepos mėnesio pradžioje „Hyper Rimi“ parduotuvėje, Vilniaus Žirmūnų mikrorajone, norėjo pasinaudoti pardavėjo taikoma akcija ir įsigyti 400 g „Merild“ kavos pakuotę už 8,99 Lt.
Apmokėjusi pirkinį ir grįžusi namo vartotoja pastebėjo, jog įsigijo 500 g „Merild“ kavos pakuotę už 16,99 Lt, kadangi šios pakuotės parduotuvėje buvo sudėtos vienoje vietoje.
Išdėstymas galimai vertė vartotoją suklysti
„Merild“ kavos 400 g ir 500 g pakuotės dėl nedidelio svorio skirtumo vizualiai sunkiai atskiriamos. Atlikusi tyrimą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, kad vidutinis vartotojas, įvertinęs komercinį pasiūlymą „Malta kava Merild in Cup, 400 g 8,99 Lt“ ir norėdamas įsigyti tokią pakuotę, atsižvelgiant į tai, jog skirtingo svorio „Merild“ kavos pakuotės prekybos vietoje buvo neatskiriamai sudėtos kartu, galėjo būti suklaidintas dėl siūlomo produkto kainos.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba pažymi, kad toks prekių išdėstymas, kai šalia prekių, kurioms taikomos kainų nuolaidos, sudėliojamos vizualiai panašios prekės, kurioms kainų nuolaidos netaikomos, gali suklaidinti vartotoją dėl ypatingo kainų pranašumo ir paskatinti jį priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs.